Thursday, January 7, 2010

Korang ni apesal liat sangat nk blogging???



Aku xpaham betui la apsal aku dikelilingi member2 yg anti blogging nih, dengan erti kata lain bengap menulis. Sama ada korang pemalas atau spesies lembam aku xtau la...tp apa nk buat, mgkin silap aku jgk berkawan dengan korg sumer....klu la kawan2 aku semuanya terdiri drp kaki blogging, terutamanya korg bloggers yg sedang baca post aku nih, mesti best kn?

Menulis ni best giler...ini la satu2nya medium yg korg boleh cakap sesuke hati mak bapak korg...xpayah tapis2...klu ckp lepas secara lisan, silap2 makan penampor jgk korg rasa2nya...so, kpd kwn2ku yg aku dh tersilap pilih, wpun korg xbaca pe aku tulis nih, aku nk pesan supaya korg start la menulis...drp korg sembang galak yg akhirnyer korg sendiri xtau ape korg sembang, baik korg menulis...bile2 bosan boleh baca balik karangan2 bodoh korg tu dan gelak sendiri...mcm ape yg aku buat ni la...rasanya ape yg aku tulih ni mcm bodoh jer....tp pedulik apa....blog aku...

Tp sbnrnyer korg rugi...setiap kali kita selesai menulis blog, kita akan sentiasa dlm mood pemikiran kreatif sbb sure nk pikir ape nk tulis selepas tu kn...Kawan2ku yg tidak membaca blog ini, tlgla kembangkn sket otak tuh...hari2 baca paper jgn ingt korg bagus...korg cume jd lebih berpengetahuan ajer...xbermakna korg pandai mengulas ape yg korg tahu...so, start la aktifkan jari kaki mencari maklumat, aktifkan jari tangan berkongsi maklumat agar otak korg pun turut sama aktif.

Sekian sahaja buat rakan2ku yg tidak membaca tulisanku ini. Korg baru sahaja membuatkn aku membuang masa menulis blog utk korg.

4 comments:

Nurul Akmal binti Adnan said...

good2. menulis memang best pun. tapi kadang2 tu buntu jugak tak tahu nak post apa. then, mula lah merepek cerita tah apa2. lagi bagus kalo blog ada banyak info. bleh share knowledge or pengalaman. tak lah asyik tulis psl diri sendiri je kan...hehehe

hanismalik said...

hehe...mmg pun...sy pun xsuke citer pasal diri sendiri nih...tp buat ms ni xnk keluarkn post ttg idea2 lg...sbb nk kumpul follower dulu...klu x sia2 jer sy perah otak pikir tp xde org baca=)

zilasapri said...

:)..pnyela smgt..bgusla..aku pon ske blogging..cz aku bkn org y pramah bla jmp strangers..p dlm blog strangers pon ak leh tgur slmber..keep it up bro!

MyaFiza said...

betul3...
skrang ni...dlm kepala otak ni slalu je duk fikir..
ape nk tulis kt blog..
cari ilham...
kadang2..kalau dh dapat idea tu...
terus je taip dan publish..
hehe...=)