Monday, January 25, 2010

SIALAN!!! Untung RM2.50, Rugi RM500....


Assalamualaikum w.b.t
Malam ni ada satu berita baik dan satu berita buruk untuk aku. Berita baiknya, jam 8:10pm td check akaun nuffnang duit dah naik dari RM0.75 jadi RM2.50. Yahoooo....bangga giler tunjuk kt kakak aku td...masa tu kt opis...ingt balik ni nk tayang akaun nih kt family la...
Ok...itu kisah pertama yang menggembirakan. So, lepas dh check akaun tu aku pun nk balik la ke Rawang. On da way tu kul 8:30pm, singgah la jap dekat Shell Seksyen 13, Shah Alam...diulang...SHELL SEKSYEN 13 SHAH ALAM!!! Lepas isi minyak aku pun masuk jap dlm 7E Shell tu untuk keluarkan duit dari ATM AmBank....
Aku nk keluarkan RM500. Tunggu punya tunggu, duit xkeluar2...keluar resit jer...ok, xpela...aku ingt mgkin bank tu xleh detact kad aku kot...atau balance dlm mesin tu xcukup RM500 kot...cehh...pikir positif la...
Jd, aku meneruskan perjalanan ke Rawang tp masuk jap ke exit Bukit Jelutong. Nak g Petronas untuk withdraw dr ATM Cimb sendiri. Owh, aku lupe mention kt atas, aku gune kad atm Cimb utk keluarkn kt ATM AmBank. Tp terkujat giler bapok aku bile lihat balance, RM500 yg patut aku dpt di Shell tu telah ditolak balancenye di Cimb. Pergh....ini dah mendatangkan marah...aku mmg hangin bile hak aku kene rampas dgn cara yg sungguh tidak sopan mcm ni...dh la duit kene tolak, pastu aku kene patah balik dari Bukit Jelutong ke Seksyen 13 semata2 nak dapatkan no aduan AmBank....lepas bla...bla...bla...dgn operator servis AmBank, dia kata akan bg jawapan dlm masa 2-3 hari. Ok la...terpaksa la tunggu. Selamat la ekonomi aku tidak berada dalam kegawatan skrg nih...klu x, dh jd Super Saiya dh aku mengamuk.
So, memandangkan aku ada hak untuk bersuara, aku nk ajak korg boikot ATM AmBank untuk 2-3 hari ni sehinggalah duit aku dipulangkan. Janganla korg gunekan Bank Card or Meps utk keluarkan duit dari AmBank buat sementara nih. Dah la RM1 ko nak makan, dgn duit2 aku sekali ko nak makan. Ini dah melampau. 
So, ingat ni dalam kepala korg pasni. BOIKOT ATM AmBank!!!! (Selagi aku belum dapat duit aku balik)


Malam ni, aku untuk RM2.50 dari nuffnang, tetapi aku rugi RM500 dari AmBank!!!!

12 comments:

Ariff Shah said...

hm.
dapat balik kot duit tu
mesin buat hal standard la.

Ibu Ammar said...

hope u get ur money back..n congrats for the nuffnang earning..

Hami Asraff said...

wah bagus2 for that earnings. but sabar je la for that RM500. maybe dapat balik nanti.

[z@ck] said...

pergh..
rasanya bukan AmBank saja masalah..
CIMB pun pernah telan duit kawan aku..

system problem kot

Anonymous said...

best yea nuff hanis da 2.50.. mai bwu 1.25.. adesh.. tape arr.. hehehe..

psl bank, mai tk taw sgt arr.. coz, mai dak tk pndai pgang duit.. hehe..

norfaridahanum said...

macam budak2 ahhhh...haish~~~ =p

hanismalik said...

Tq for your supports guys=)

Eh, mai...xkn follower dh ramai baru singgit lebih...betul ke?

fana said...

oh.. saya pernah kene macam tu.. Tapi RM 80 je la.. bukan keluar kat ambank, tp tak ingat kat ne. Kes yg same r.. kua gune meps.

InsyaAllah.. boleh dapat balik.. saya dulu dapat rm80 tu balik. mungkin lambat sket r kot..

Notami said...

perghh..dh dpt blik lom duit 2?

Zool Blogger said...

sabar je la tu yg kata orang suka2 dpat duka..

Zool

hanismalik said...

Erm, harap2 mcm tu la....
Duit tu AmBank kata kene tunggu 7 hari baru bleh dpt....amik duit sekejap jer...nk pulangkan punya la lama....huhu

Cikgu Dahlia said...

tu 500...pernah kena berganda dari tu...huhuh masa study dulu..duit PTPTN.. 1.5k kalo xsilap masa tu...
nasib laa dpt balik.. tapi mmg lama la proses tu..
seeloknya,memang kuarkan dr bank yg sama dan dekat bank tu sendiri, mudah apa2..kalo kat tetepi jalan ni, tau2 lah...