Thursday, January 21, 2010

Kunjungan ke Royal Selangor Pewter

Assalamualaikum w.b.t

Hari ini, 21 Jan saya berkesempatan ke Royal Selangor Pewter di Setapak Jaya Kuala Lumpur untuk buat rakaman bagi tvselangor.com. Pada yang belum tahu tentang tempat ini bolehlah datang sendiri, klu xnk datang sendiri bawaklah teman...xde sape halang.
Rakaman kt sana tadi rasanya ada dalam 2 jam jgk kot...padahal nk siarkan dlm 10-15 menet jer...xpadan langsung...tp utk dapatkan rakaman terbaik, masa perlu dikorbankan jgk sedikit...hehe...
Nak cerita panjang pun xgune...bukan korang nk baca sampai abis pun. Ayat perli...hehe...
Tapi nk bgtau, lepas aku abis shot, jupe plak ng peserta Raja Lawak musim kedua, Azrul rasanya nama dia dr kumpulan Cham...dia baru datang...pun nk wat rakaman jgk utk TvIQ Astro...sempat la dia tegur aku dari mana...aku time tu xingt pun saper dia...tp bile dh blah baru member aku nk bgtau dia tu peserta Raja Lawak...baru aku ingt...mesti si Azrul tu ada sket perasaan terkejut pasal masa sembang tu aku bleh tanya plak dia ni dari mana....hahaha...sori la...aku bab2 cam muke org ni agak fail sket...apatah lg nama org...tp klu hafal jln insyaAllah bleh...=)

Ini kt bilik Hall Of Frames bersama kembar aku...saper hensem?=)


Ok...ini gelas daripada Pewter...harganya cume RM280



Ini plak teko...xmahal jgk...dlm RM400 lebih jer...



Mug ini pula berharga RM340 sahaja...tidak termasuk penutupnya



Ini Mug paling murah. RM120 shj...aku ingt nk rembat jgk satu tp pikir2 balik, kemudian ajelah...hehe



Ini KLCC...pelik jgk mcm mn bgnn paling tinggi bleh muat dlm bangunan nih...mana satu lg tinggi? Musykil..



Aku bukan jenis lupe kawan...Ini Zamri...dia amik gmbo aku jer...gmbo dia saper nk amik..so ini utk ko=)



Ni dkt dalam galeri merangkap tempat jualan...sori gmbo xclear...gune handset Xpress Music jer...bukan Xpress Camera...
Ini jer yg termampu utk dibeli...harganya RM30...hehe...tp aku xrasa aku nk gune pun...mgkin aku nk wat satu entri lepas ni, nk hadiahkan pada blogger bertuah...ok x?hehe...


Dan beliau akan dapat begnya sekali...ehehe....

Sekian sahaja entri kali ini. Di atas ni cume gambar jer yg korg dapat saksikan....video kt sini aku belum edit lg...nnt lepas keluar kt tvselangor.com maybe aku akan upload kt blog ni plak....Owh ye...yg dok KL tu, try la g kt sini...mmg menarik=)

11 comments:

Anonymous said...

mak mai suke nan brang mcm ney.. hehe.. tp, harga dye.. peehhh!! leyh beli baju guess satu! xD

hanismalik said...

betul ke? erm, sy tgh usaha utk jd agen Royal Pewter...nnt blehla mak mai beli ng sy...dh beli bleh la wat kasi hadiah kt saya...menarik kn?hehe

Anonymous said...

hahaha.. beli then kasi kt u back?? buleyh di kate kn mcm sistem bater pula.. ngeee ^^

erysweetie said...

'murah' betol harga barang kat ctu kan.. =p

mie said...

ok gak ni..
bleh ke pegi bila2 masa ni...
beli brg hantaran kawen ok gak ni...

hanismalik said...

bukan sister barter lg dh tu...sistem b*bi buta dh...ehehe...

ery: yup...sgt murah...bleh la mintak pakwe belikan...ada satu set cerek dan kole baru 2 ribu lebih jer...hehe

mie: bile2 masa pun boleh...beli ng aku pun boleh...tlg kwn2=p

[z@ck] said...

aku tak pernah sampai lagi kt situ.

hanismalik said...

try la skali g sn...sgt menarik=)

said...

kim salam kat kembar eh

hehehhehe

hanismalik said...

dia kem salam balik...ehehe

NurFa said...

sorg adik sengal cukup la..kalau ada 2 HANIS...MAMPUSSSS....KAHKAHKAH...