Monday, April 26, 2010

Yehaww...Dapat 3 sen pertama drp Infolinks

Yabedabeduuu....
Bunyinyer agak kelakar, tp perasaannya agak menghiburkan...tp itulah yang nak di story mory dalam entri kali nih. Dah lama aku tunggu keberhasilan Infolinks ni akhirnye bile check untuk sekian kalinya pada hari ini, tertera jumlah earning ku sebanyak 3 sen. hahaha....ikutkan 3 sen tu apa la bley buat...tp still excited sbb usaha mendatangkan hasil...aku mmg mata duitan...cume bleh nampak duit masuk jer...bile duit keluar jer mule la gelisah...kui3

Kepada yang belum penah dengar ttg Infolinks atau kalau penah dengar tp ibarat masuk telinga kanan, keluar kat lubang hidung so biaq cek habaq sket apa tu Infolinks mengikut definisi peribadi la...aku xnk la cerita latar belakang dan sejarah penubuhan Infolinks sbb bukan bleh dpt duit pun...tp disebabkan atas usaha khidmat sosial, aku ceritakan sketla kt korang supaya kita sama2 dapat cium dan terima lebih pendapatan. Macam aku penah cakap dalam topik sblm ni, korg nk mengharapkan duit Nuffnang tu sampai ke mati xkan kaya sbb teori aku:
Dua tiga kucing berlari,
Mana nak sama si kucing belang,
Dua tiga kerat shj blogger dicari,
Sapelah kita di mata nuffnang.




Ok, Infolinks ni setakat yang aku faham la..(klu ada yang lebih pandai sila perbetulkan) adalah sistem komisyen yang berasaskan "Keywords". Secara keseluruhannya, konsepnya sama jer macam Nuffnang dan Innity yang mempunyai Impressions dan Clicks. Tapi untuk Infolinks anda tidak akan diberikan sebarang earning untuk Impressions yang diterima sebaliknya anda hanya akan diberikan earning sekiranya pembaca mengklik "Keywords" yang mempunyai "Double Underline" di bawahnya. Keywords ini bukan ditentukan oleh anda tetapi oleh pihak Infolinks sendiri. Kelakar korang cakap? Eh, orang nak bg duit amik jelah.

Macam mana pulak boleh dapat duit bile orang klik "Keywords"? Itu korang jangan banyak tanya dan pikir macam2. Sbb kalau Nuffnang ng Innity korang akan dapat duit bile orang klik iklan bukan? Duit tu Nuffnang ng Innity dapat daripada Advertisers. So, sama la jugak mcm Infolinks ni. Bila korang klik "Keywords" tertentu korang akan dibawa la ke page diorg. Macam mn Infolinks dapat duit daripada Advertisers tu pandai2 diorg la. Yang penting korang buat keje korg diam2.

Syarat untuk berdaftar dengan Infolinks ini adalah dengan blog atau website mesti dalam English. Aik, tetapi blog aku dalam BM macam mana aku bleh dapat? Ha, di sini korg perlukan kepandaian macam aku. Nak tau macam mana, bleh tanya aku. Kalau ramai yang tanya aku jawab. Sajer jer aku nak bagi orang respond kt entri aku nih. Tensen jgk slalu tgok ruangan Comment ciput jer yang bg komen. hehehe...owh ye, jgn lupe klik "Keyword" yang ada Underline k?=)

4 comments:

kacang said...

wah!.
bnde baruu.
hikhik.
nk org respon ye.
meyh.
cik pnut nk tnye.
cmne ley lepas?
hoho.=P

X3N said...

uik,cmner ko buat????hoho

zue~trulycome~ said...

salam... sy ni newbie..nk try wat wit ngn blog gak :) sy da follow sedara.. klu sudi follow sy plak.. tq

Sirkan Gozali said...

terus dikembangkan saja blognya, mungkin nanti earningnya jadi bertambah :)