Monday, February 1, 2010

Percutian Surabaya, Indonesia


Assalamualaikum w.b.t

Selamat berjumpa lagi. 4 hari meninggalkan blog rasa rugi la plak....hehe...
Aku balik semalam dari Surabaya. Sampai airport jam 8:15 malam. Mmg menarik jgk Surabaya sbnrny tp sayang skali aku xsempat nk pergi ke semua tempat menarik. Maklumlah Surabaya tu besarnya bukan setakat mcm Rawang yg aku duduk skrg nih...nak pegi tgok Gunung Bromo jer pun kene tempuh perjalanan 4 jam lebih. Itu baru dapat tgok...nk pegi mendaki mau sejam lagi kot....
Erm, nak cerita byk2 pun xgune...tau korg xkan baca habis...so biar gambar yang menceritakan semuanya...hehe

 
Blkg ni bukan laut bukan tasik. Tapi Wisata Lumpur. Luasnya 1500 hektar. Asalnya sebuah perkampungan, ttp akibat cari gali minyak, yg keluar akhirnya adalah lumpur. Kampung asal dh tenggelam.

 
  
  
Nak tahu sejuk ke x kt Gunung Bromo nih, cube bandingkan gambar2 di atas=) Genting pun kalah.

  
  

 Nak pegi jauh, dapat sentuh pun jadi lah=)


 
Masjid Muhammad Cheng Ho. Orang Kelantan jgn ingt di Rantau Panjang jer ada masjid mcm ni..hehe

 
Jambatan Suramadu. Menghubungkan Surabaya dgn Kepulauan Madura.

 
  
  
  
Di Monkasel. Monumen Kapal Selam.

 Makam Sunan Ampel. Salah seorang Wali Songo. Tempat ni mmg hidup dgn zikir. Penuh dgn orang ramai.


 
Hotel penginapan

 
 
Keris ni sudah berusia lebih kurang 150 tahun. Dibeli drp pak cik atas nih. Atas dasar membantu keluarga mereka dan menjalinkan silaturrahim. Sekarang sudah berada di Malaysia..hehe

 
Bandar Udara Juanda, Surabaya

 
  
Ok. Pulang ke Tanah Air=)
Sekian sahaja story di Surabaya. Bolehla nak pegi ke sana utk jalan2...utk shopping tidaklah sebest Bandung. Cuti-cuti Indonesia.......=)

12 comments:

Ijan said...

hoho.patutlah lama menyepi.makan angin rupanya..oleh2 xde ke?hihi

maisyara Pot! Pot! said...

ptt ler snyap! hahaha.. tk pergi Bandung ke? Surabaya ke? hehehe..

dulu mai pergi g sane.. igt nk g lg.. hehehe.. xD

Anazkia said...

Halah, iri aku. Aku aja belum pernah ke Surabaya :(( dah singgah ke Suramadu lagi :) keren sahabat... :)

hanismalik said...

Ijan: Hehe...nk bg aper ye? Actly Surabaya xmcm bandung...susah betul nk jupe sourvinier(mcm ni ke ejanya?hehe) yg ada tulis Surabaya...so, nk beli pun xbleh...

Mai: erm, mai pegi bandung ke surabaya? jom la ke bandung...sy ke sn lg insyaAllah bulan 7 nih...=)

Anaz: kamu tinggal di mana? kamu patut ke sana sekali...menarik doonk...=p

AdiE said...

wah..best tu!!

~daniel adie~

hanismalik said...

Yup...mmg best...mgkin nk ke sn lg..tp tahun dpn kot=)

maisyara Pot! Pot! said...

mase mai pergi, surabaya, bandung n malang juga mai terjah.. best! shopping sakan! xD

hanismalik said...

Wah...lg dasat mai nih...sy mmg nk pegi malang...tujuan asal sbnrnye...tp lepas g Bromo dh lewat...so xsempat nk g...dh la jauh dr surabaya...huu

[z@ck] said...

ptt la tgn asyik gatal je ni,,
rupanya tggu souvenir dari ko..
hahahaa

hanismalik said...

Ok...orang yg pertama bg nama di bawah ni akan dapt ole2 dr surabaya=)

perempuan ITU said...

Wow bestnye la dapat bercuti.adeh

**dak ni dah lama tak bercuti =(

hanismalik said...

Masih menunggu nama yg nak ole2=)

PI: g la bercuti jgk....now everyone can fly....hehe